A tunéziai digitális kereskedelem jelenlegi helyzetét meghatározó stratégiai tanulmány készül 2017-ben
Hírek // 2016.11.15
„2017-ben készül egy stratégiai tanulmány, hogy meghatározza a digitális kereskedelem állapotát, tárolja az összes szükséges statisztikát (a vállalatok számát, a tranzakciók és jogi keretek mértékét) és meghatározza Tunézia helyét a világ digitális térképen” – mondta Khabbab Hadhri, az e-kereskedelem és gazdaság fejlesztési részlegének igazgatója.
A Technikai Segítségnyújtás és Képzés az E-kereskedelem területén című projekt nyilatkozata emlékeztet minket arra, hogy az Egyesült Nemzetek Kereskedelmi és Fejlesztési Kongresszusának (UNCTAD) 2016-os jelentése alapján Tunézia a harmadik az e-kereskedelem területén Afrikában Dél-Afrika és Mauritius után, és a 73. világviszonylatban.
Tunéziának óriási potenciálja van az emberi erőforrások területén, ami jól hasznosítható az e-kereskedelmi tevékenység fejlesztésében, illetve nagyszámú friss diplomás kerül ki az e-kereskedelemhez és az információs technológiához kapcsolódó szakterületekről – mondta Kais Mejri, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium közösségi szolgáltatásainak főigazgatója.
Érdemes rámutatni, hogy 2016-ban a tunéziai elektronikus banktársaságok e-fizetési rendszerein keresztül történt tranzakciók értéke meghaladta a 111 millió dinárt szemben a 2014-es 99 millió dinárral, míg az e-kereskedelmi weblapok száma elérte a 980-at az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium statisztikái alapján.
A Technikai Segítségnyújtás és Képzés az E-kereskedelemben nevű projekt 17 minisztériumi vezető számára biztosított képzést Olaszországban. Ez a projekt része a két ország együttműködésének keretein belül létrejött közigazgatási kompetenciák fejlesztését megcélzó stratégiának, melynek célja, hogy biztosítsa a szükséges útmutatást azoknak a gazdasági vállalatoknak, melyek szívesen fektetnének be ezen a területen.
Megosztás: